piątek, lutego 27, 2015

393. MŚ Falun 2015

Cala Nowegia dopinguje swoim sportowcom w Falun.
Na dzien dzisiejszy znajduje sie na 1. miejscu w klasyfikacji medalowej z 15 medalami na swoim koncie.
Ponizej na zdjeciu - tak wyglada w ostatnich dniach ''norweskie stanowisko pracy'' - transmisja na zywo i wszystko pod kontrola, tzn. praca wre, a sportowcy spisuja sie na szostke :-)



392. Sweterek Nancy

Bardzo popularny sweterek w Norwegii nosi nazwe Nancy. Mozna go zrobic w wersji zakladany przez glowe i rozpinany. Wylansowany zostal przez fabryke wloczki Sandnesgarn. Na Facebook'u znajduje sie strona poswiecona temu modelowi - Vi som strikker Nancy genser/kofte -  Czlonkowie tej grupy zamieszczaja tam zdjecia swoich sweterkow w rozmaitych kombinacjach klorystycznych. Wzor i opis wykonania do nabycia w gazetce 

Tema 35 Norske Ikoner i Tema 43 Kofter.









Foto: Sandnes Garn

czwartek, lutego 26, 2015

391. Mini korona szydełkowa

W zamysle miala byc korona, a wyszla raczej mini korona/opaska ozdobna. Traktuje ja, jako rozgrzewke do zrobienia tej wlasciwej korony urodzinowej :-)






niedziela, lutego 22, 2015

390. Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym 2015

Jak juz wiemy mistrzostwa odbywaja się od 18 lutego do 1 marca 2015 roku w szwedzkim Falun.
Organizator Pucharu Świata w Falun wylansowal czapke z tej okazji w lokalnych kolorach Falun, czyli bialym, niebieskim i czerwonym. Ale co sie okazalo? Czapka wywolala lawine protestow, poniewaz zbytnio kojarzy sie z kolorami flagi norweskiej. Organiatorzy skontaktowali sie z producentami czapki, tak by czapka wygladala bardziej na szwedzka niz na norweska.

Szwedzi nie chca norweskiej czapki!




Szwedzi chca szwedzka czapke!


sobota, lutego 21, 2015

389. Falun 2015

Rozpoczely sie mistrzostwa w narciarstwie w Falun. Fabryka wloczki Dalegarn wylansowala z tej okazji nowy model swetra. Wlasciwie mozna nazwac ten sweterek - retro swetrem, poniewaz ''Dalegarn'' zostala zainspirowana nostalgicznym modelem z mistrzostw swiata w Bad Gastein w 1958 roku. Sweter zostal oprawiony w nowa forme tak, by prezentowal sportowa klasyke i jednoczesnie elegancje.

Sweterek w nowej odslonie.













Ponizej sweterek sprzed lat.


Foto: Dale of Norway. 

środa, lutego 18, 2015

388. Wspólne dzierganie i czytanie po raz dwudziesty dziewiaty

Zaczelam czytac ksiazke ''Odd i lodowi olbrzymi''. Przeczytanie tej lektury to dla mnie jakby odgorny nakaz dlatego, iz akcja tej powiesci toczy sie w Norwegii.
Robotkowo - koncze ufoki (mozna zobaczyc w poprzednich wpisach), a na obrazku zaczatek rekawa do nowego projektu.
 Tak wiec czytam ''..wszyscy wiedza wszystko o wszystkich..'' i od razu poczulam sie norwesko-swojsko.
Czytam dalej i stwierdzam, ze kobiety mialy w glowach poukladane :-)

Zapraszam na wspolne dzierganie i czytanie u Maknety :-)


środa, lutego 11, 2015

386. Red and pink with flower

Zajelam sie UFO-kami i na razie idzie mi to sprawnie, bo wybieram takie, ktore wymagaja malego nakladu pracy. Zrobilam czapeczke na szydelku z kwiatuszkiem. Troszke czytam, ale jak zwykle to bywa glownie dzieciom :-)

Jeg har eklet lue med blomster motiv på.




Zapraszam na wspolne dzierganie i czytanie u Maknety :-)

wtorek, lutego 10, 2015

385. Blue and green with flower

Mobilizacja trwa. Wszystko dzieki tej akcji na FB - Kończymy nasze UFOki - kliknij, w ktorej biore udzial. 
Pomiedzy nowymi projektami koncze UfO-ki i oto jeden z nich - czapeczka w paseczki z kwiatuszkiem.

Jeg har eklet lue med striper og med blomster motiv på.



poniedziałek, lutego 09, 2015

384. Skarpety

Byly juz skarpety dla trolla, tak wiec zeby sie nie powtarzac nazywam je - skarpety masakra. 
Uzylam wloczki Fabel. 

Jeg har strikket sokker i Fabel garn.



 Troche za wczesnie zaczelam laczyc oczka i wyszedl fason trollowski. 



Opis wykonania pochodzi z garnstudio - kliknij.
Oppskrift kommer her ifra - klikk.


środa, lutego 04, 2015

381. Wspólne dzierganie i czytanie po raz dwudziesty siodmy

Ostatnio wiecej dziergam niz czytam, wiec sie chwale najpierw robotka. Sweterek dla mnie, zeby nie bylo - szewc, a bez butow chodzi :-)    ...zartuje ;-)





Przeczytalam interesujaca ksiazke ''Motyl''. Historia 50-letniej kobiety, ktora zachorowala na Alzheimera. Tematyka jesli nie dotyczy kazdego z nas z osobna, to niestety, ale moze dotyczyc. Dlatego warto przeczytac. Polecam.




''Chorobe Alzheimera o wczesnym poczatku okresla sie Alzheimera u osob ponizej szescdziesiatego piatego roku zycia. Objawy moga pojawic sie u trzydziesto- i czterdziestolatkow.''



W Polsce na chorobe Alzheimera cierpi ok.300 tysiecy osob.
Opiekunowie moga zwracac sie do 35 organizacji alzheimerowskich.Ich wykaz mozna znalezc na stronach www.

http://www.alzheimer-porozumienie.org/
http://www.alzheimer-waw.pl/
oraz alzheimerowski tel. zaufania 226221122 (wtorki i czwartki 15.00-17.00).


Na podstawie ksiazki nakrecono film ''Still Alice'', gdzie glowna role gra Julianne Moore.


Byc moze Julianne otrzyma za te role Oscara - kliknij tu i poczytaj.

  u Maknety.